Windows 7 Forums
Welcome to Windows 7 Forums. Our forum is dedicated to helping you find support and solutions for any problems regarding your Windows 7 PC be it Dell, HP, Acer, Asus or a custom build. We also provide an extensive Windows 7 tutorial section that covers a wide range of tips and tricks.


Windows 7: Core 2 Quad or Intel i5


15 Jul 2010   #21

Windows 8.1 Pro x64
 
 

Quote   Quote: Originally Posted by stomper View Post
In total I really don't wanna spend more then R12,000 (US$1500) on the PC
Well, you're off to a good start then. I built the i5 machine in my specs for less than $900 (US), and that was back when I had 8GB of DDR3 1333 RAM.

My System SpecsSystem Spec
.

15 Jul 2010   #22

Windows 7 Professional x64
 
 

"Supplier Out of Stock" for that motherboard tho :X

I'm not trying to buy new ram so I have to get a mobo that supports DDR2 ram still... :/

"384kb/s line (30kb dl speed)" eek! I have cable internet with 12 MB/s speeds but according to speedtest.net I'm getting around 18 MB/s speeds
My System SpecsSystem Spec
15 Jul 2010   #23

Windows 7 Ultimate 64 bit
 
 

Quote   Quote: Originally Posted by 96accord View Post
"Supplier Out of Stock" for that motherboard tho :X

"384kb/s line (30kb dl speed)" eek! I have cable internet with 12 MB/s speeds but according to speedtest.net I'm getting around 18 MB/s speeds
The out of stock aint the prob, they useally get stock in a few days, their service is very good.

Good greef, thats one of the reasons why I wana get out of here, EVERYTHING is so dam expensive, we don't even have a 12meg line here yet, yhe fastest is 8megs(1meg/s) and thats almost R1000 p/mnth.

Check link: http://www.afrihost.com/adsl-uncapped.php

If I wana built a PC like blackrose mentioned, I would easally fork out R13000 ($1687), almost double of what he paid. But ja,thats life...haha

The country is beautifull but thats were it stops.....FULL STOP
My System SpecsSystem Spec
.


15 Jul 2010   #24

Windows 7 x64 Professional
 
 

Stomper, I see you're a fellow Capetonian. Mind if I ask where you're getting your i5 and wh at they're charging? I'll be buying a new rig at the end of the year, either i5 or i7, and so far Cafe Viva have the best deal (check out their home page). Just wanna know if maybe you got something better....
My System SpecsSystem Spec
16 Jul 2010   #25

Windows 7 Ultimate 64 bit
 
 

Quote   Quote: Originally Posted by bigseb View Post
Stomper, I see you're a fellow Capetonian. Mind if I ask where you're getting your i5 and wh at they're charging? I'll be buying a new rig at the end of the year, either i5 or i7, and so far Cafe Viva have the best deal (check out their home page). Just wanna know if maybe you got something better....

Hey, well here's a few links you can check out:

www.take2.co.za R2,104 Take 2 - Intel Boxed Core i5 750 Processor - 2.66Ghz Quad Core - Socket 1156 - CPU - Electronics
(cheapest so far)

www.dc3.co.za (remember vat is excluded from all prices on this site)
www.landmarkpc.co.za

PS: where do you stay, I'm in Durbanville.
My System SpecsSystem Spec
17 Jul 2010   #26

Windows 7 x64 Professional
 
 

Quote   Quote: Originally Posted by stomper View Post
Quote   Quote: Originally Posted by bigseb View Post
Stomper, I see you're a fellow Capetonian. Mind if I ask where you're getting your i5 and wh at they're charging? I'll be buying a new rig at the end of the year, either i5 or i7, and so far Cafe Viva have the best deal (check out their home page). Just wanna know if maybe you got something better....

Hey, well here's a few links you can check out:

www.take2.co.za R2,104 Take 2 - Intel Boxed Core i5 750 Processor - 2.66Ghz Quad Core - Socket 1156 - CPU - Electronics
(cheapest so far)

www.dc3.co.za (remember vat is excluded from all prices on this site)
www.landmarkpc.co.za

PS: where do you stay, I'm in Durbanville.
Thanx boet. I'm in Kenilworth btw. Had my eye on this one --->
Name:  special panel_08.jpg
Views: 8
Size:  116.3 KB


My System SpecsSystem Spec
17 Jul 2010   #27

Microsoft Community Contributor Award Recipient

Windows 7 Home Premium x64 SP1
 
 

Quote   Quote: Originally Posted by stomper View Post

Regarding the parts a wanna get

i5 750 R2,100 (US$262)
Asus P7P55D LE - Intel Socket LGA 1156 - Motherboard R 1,570 (US$196)

In total I really don't wanna spend more then R12,000 (US$1500) on the PC
So far your choices are great (see my specs, lol)

A Guy
My System SpecsSystem Spec
17 Jul 2010   #28

Win 7 Ultimate 32bit
 
 

If you are ever wanting to know what Intel is planning, you can always find out.

Here is a link to the Intel public roadmap: Desktop, mobile, and data center
this will tell you everything you want to know about the direction Intel is planning on taking over a course of time.

More Info... http://www.intel.com/products/processor/index.htm
My System SpecsSystem Spec
18 Jul 2010   #29

Windows 7 Ultimate 64 bit
 
 

Cool Bigseb, looks awesome but I'm gonna stay away from prebuilds for the time being,I just don't trust the stuff they put in, you never 100% know what you gonna get. I'll ruther build myself, gonna be exciting, acyually looking forward.

A Guy, jip glad to see I'm on the right track, here is a full list of what I'm planning on getting:
Asus P7P55D LE - Intel Socket LGA 1156
Intel i5 750
2x2gig kingston ValueRam 1333
Huntkey 750watt PSU
ATI sapphire hd4870x2 2gig ddr5
Coolermaster RC-690, windowed side panal
Samsung LCD B2330H 23"
LG DVD-RW lightscribe Sata
and a whole bunch of fans hahaha
My System SpecsSystem Spec
18 Jul 2010   #30

7 Ultimate x64
 
 

You're not going to need a bunch of fans to keep your cpu cool as long as you get a proper heatsink.
My System SpecsSystem Spec
Reply

 Core 2 Quad or Intel i5




Thread Tools




Our Sites

Site Links

About Us

Find Us

Windows 7 Forums is an independent web site and has not been authorized, sponsored, or otherwise approved by Microsoft Corporation. "Windows 7" and related materials are trademarks of Microsoft Corp.

© Designer Media Ltd

All times are GMT -5. The time now is 01:03 AM.
Twitter Facebook Google+



Windows 7 Forums

Seven Forums Android App Seven Forums IOS App
  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33