Windows 7 Forums

Showing results 1 to 23 of 23
Search took 0.00 seconds.
Search: Posts Made By: RickyTee
Forum: Network & Sharing 18 Feb 2013
Replies: 0
Views: 1,100
Posted By RickyTee
After installing Windows 7, "Windows did not detect any networking

hardware"

I have a Lenovo Y560P ideapad.
I know for certain that it isn't a hardware problem because I used Peppermint3 to transfer my files to an HDD before I reinstalled Windows 7 and the wifi...
Forum: Tutorials 08 Jan 2013
Replies: 90
Views: 24,670
Posted By RickyTee
My last question is: Is there anyway to just...

My last question is:
Is there anyway to just transfer all the files at once?

EDIT: So I started tranferring the files and I'm starting to get
"Error Splicing File: Input/Output Error - Cannot...
Forum: Tutorials 05 Jan 2013
Replies: 90
Views: 24,670
Posted By RickyTee
Okay, so I just installed Peppermint onto the new...

Okay, so I just installed Peppermint onto the new usb for shits and giggles and it actually started working!
Sorry for all the trouble and thank you for your patience!
Cheers!
Forum: Tutorials 05 Jan 2013
Replies: 90
Views: 24,670
Posted By RickyTee
Fantastic! Now, how exactly do I use it...?

Fantastic! Now, how exactly do I use it...?
Forum: Tutorials 05 Jan 2013
Replies: 90
Views: 24,670
Posted By RickyTee
Okay, it's done. Now I'm gonna try to boot it....

Okay, it's done.
Now I'm gonna try to boot it.

EDIT: Okay, I got it to boot.
But now I'm starting to think it might be because I'm using a different USB.. does it matter which program I use?
Forum: Tutorials 04 Jan 2013
Replies: 90
Views: 24,670
Posted By RickyTee
Okay, I downloaded it. Same options? ...

Okay, I downloaded it.
Same options?

Thanks for sticking through with this.
Forum: Tutorials 03 Jan 2013
Replies: 90
Views: 24,670
Posted By RickyTee
Which one should I use?

Which one should I use?
Forum: Tutorials 03 Jan 2013
Replies: 90
Views: 24,670
Posted By RickyTee
No worries. Happy new year! But sadly, no, I...

No worries. Happy new year!
But sadly, no, I haven't managed to work it out.
Everytime I try to boot, I just get Operating System Load Error.
Hoping to god I haven't lost my files.

Any ideas?
Forum: Tutorials 25 Dec 2012
Replies: 90
Views: 24,670
Posted By RickyTee
I'm gonna go with.. yes?

I'm gonna go with.. yes?
Forum: Tutorials 24 Dec 2012
Replies: 90
Views: 24,670
Posted By RickyTee
Am I right so far? Auto or Manual? EDIT:...

Am I right so far?
Auto or Manual?

EDIT: So I chose Auto and I was pretty sure I had gotten it all corrected.
Took about an hour to format everything and the web page opened up, but I'm still...
Forum: Tutorials 24 Dec 2012
Replies: 90
Views: 24,670
Posted By RickyTee
I do boot it from the USB. I boot it up, press...

I do boot it from the USB.
I boot it up, press F12, and select the USB to boot it.
It says operating system load error and all this other crap and then gives me that screen.
Crap.
Forum: Tutorials 24 Dec 2012
Replies: 90
Views: 24,670
Posted By RickyTee
Okay I started getting this after I tried using...

Okay I started getting this after I tried using the USB..
Forum: Tutorials 24 Dec 2012
Replies: 90
Views: 24,670
Posted By RickyTee
So after Step 2, this is what I get.. I ignored...

So after Step 2, this is what I get..
I ignored it and tried to use it on my laptop, but of course, it didn't work.
Any suggestions?
Forum: Tutorials 24 Dec 2012
Replies: 413
Views: 994,722
Posted By RickyTee
Makes sense. Well, see, now the only problem I...

Makes sense.
Well, see, now the only problem I have is the activation key.
It really is too worn out to the point that the letter isn't even there anymore.
Am I SOL?
Guessing I'd have to buy a...
Forum: Tutorials 24 Dec 2012
Replies: 413
Views: 994,722
Posted By RickyTee
Touche. Okay. I have a product key that was...

Touche.

Okay. I have a product key that was for my computer.. would that work?
And is there a way to figure out if I have a 32 or 64 bit system?

Also, would I have to have the install disk..?
Forum: Tutorials 24 Dec 2012
Replies: 413
Views: 994,722
Posted By RickyTee
Ah, so you're both saying the shop wouldn't be...

Ah, so you're both saying the shop wouldn't be able to do any better? /:
Well, shit.

Okay, last question before I get an external hard drive and such:

Since I'm going to have to reinstall...
Forum: Tutorials 24 Dec 2012
Replies: 413
Views: 994,722
Posted By RickyTee
Okay, do you think I'd be wasting my time messing...

Okay, do you think I'd be wasting my time messing around with a repair disk?
This is my last resort before I take it to a shop..
Forum: Tutorials 24 Dec 2012
Replies: 413
Views: 994,722
Posted By RickyTee
Well, I honestly wouldn't mind the price at this...

Well, I honestly wouldn't mind the price at this point!
Only thing I'm afraid of is them losing my data! I've heard terrible stories. Haha.

But I posted in the other thread asking if I could...
Forum: Tutorials 23 Dec 2012
Replies: 90
Views: 24,670
Posted By RickyTee
Thanks for your quick reply! And how positive...

Thanks for your quick reply!
And how positive are you about that? Haha

Okay, so then let's say I had two usb's. A 1 GB and a 16 GB.
And I got the Peppermint3 onto the 1GB.
I could use the 16 to...
Forum: Tutorials 23 Dec 2012
Replies: 90
Views: 24,670
Posted By RickyTee
Got a question. Okay, so let's say I didn't...

Got a question.

Okay, so let's say I didn't wanna spend money on an external hard drive, but I had a usb cable that could connect my laptop to my computer. Would I be able to transfer it onto my...
Forum: Tutorials 23 Dec 2012
Replies: 413
Views: 994,722
Posted By RickyTee
Damn it. So i'm guessing I have to buy an...

Damn it. So i'm guessing I have to buy an external hard drive?
A shop wouldn't be able to do anything about it? /:
Forum: Tutorials 23 Dec 2012
Replies: 413
Views: 994,722
Posted By RickyTee
Thanks for responding promptly, Shawn! Yeah, I...

Thanks for responding promptly, Shawn!
Yeah, I made sure. It was E: for me.
I did all of it correctly 3 separate times, but it still won't boot up the windows logo at all! /:

And my sizes are...
Forum: Tutorials 22 Dec 2012
Replies: 413
Views: 994,722
Posted By RickyTee
Okay, so I've done all the steps correctly, and...

Okay, so I've done all the steps correctly, and like many others have said, had different file sizes but none were 0.
I feel like nobody addressed these problems and it's really aggravating me....
Showing results 1 to 23 of 23

 
Our Sites

Site Links

About Us

Find Us

Windows 7 Forums is an independent web site and has not been authorized, sponsored, or otherwise approved by Microsoft Corporation. "Windows 7" and related materials are trademarks of Microsoft Corp.

Designer Media Ltd

All times are GMT -5. The time now is 08:06 PM.
Twitter Facebook Google+



Windows 7 Forums

Seven Forums Android App Seven Forums IOS App
  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33